Επισκεφθείτε τον ιστότοπο του βιβλίου «ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ» Αρχική - Περιεχόμενα - Κριτικές αναγνωστών - Ο συγγραφέας - Αγορά του βιβλίου - Επικοινωνία

25 Μαΐου 2020

Το φαρμακείο σας χρειάζεται το μάρκετινγκ περισσότερο από άλλες επιχειρήσεις...




Πολλοί ιδιοκτήτες φαρμακείων, ίσως και εσείς,  θεωρείτε  ότι οι σύγχρονες τεχνικές του μάρκετινγκ δεν συνάδουν με το επάγγελμα – λειτούργημα σας. Άλλοι πάλι έχετε την εσφαλμένη εντύπωση ότι το μάρκετινγκ είναι δαπανηρό και για τους «μεγάλους» της αγοράς και όχι για το δικό σας φαρμακείο επειδή αυτό εξυπηρετεί μια μικρή τοπική αγορά και ο κύκλος εργασιών του είναι περιορισμένος. Αν έχετε αυτές τις απόψεις, ίσως πρέπει να το ξανασκεφθείτε. Το φαρμακείο σας, ανεξάρτητα αν είναι μικρό ή μεγάλο, χρειάζεται το μάρκετινγκ περισσότερο ίσως από άλλες επιχειρήσεις. Δείτε γιατί.  

Η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ανεξάρτητα από το μέγεθος της και τον κλάδο που δραστηριοποιείται, εξαρτώνται, κατά κύριο λόγο, από τις ικανότητες που αυτή έχει να διαθέτει με αποτελεσματικό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της στην αγορά. Με άλλα λόγια, από τις ικανότητες που έχει η επιχείρηση στο μάρκετινγκ.

Αυτό ισχύει και για το  δικό σας φαρμακείο που είναι επιχείρηση με ιδιαίτερα όμως  χαρακτηριστικά. Είναι γενικά παραδεκτό ότι το φαρμακείο είναι ένα  ιδιότυπο κατάστημα με κοινωνική αποστολή το οποίο όμως ιδρύεται με ιδιωτικά κεφάλαια και λειτουργεί υποχρεωτικά με προσωπική εργασία ενός ή περισσοτέρων επιστημόνων φαρμακοποιών που αμείβονται για την εργασία τους από τα έσοδα του φαρμακείου. Συνεπώς, το φαρμακείο έχει χαρακτήρα ιδιωτικής επιχείρησης. Το Συμβούλιο Επικρατείας μάλιστα αναγνωρίζει τη σημασία της εμπορικής λειτουργίας του φαρμακείου αναφέροντας σε απόφαση του ότι «…το φαρμακείο για να εκπληρώσει τους σημαντικούς για τη δημόσια υγεία σκοπούς του, πρέπει να έχει εξασφαλισμένο ένα πεδίο επαρκούς λειτουργικής-οικονομικής βιωσιμότητας η οποία διασφαλίζεται αποκλειστικά από την εμπορική του λειτουργία». Αυτή όμως δεν ασκείται με τους ίδιους όρους που την ασκούν άλλες επιχειρήσεις.

Εσείς, ως ιδιοκτήτης δεν έχετε τη δυνατότητα να ορίσετε τις τιμές για την κύρια κατηγορία προϊόντων που διακινεί το φαρμακείο σας. Αυτές καθορίζονται με κυβερνητικές αποφάσεις. Η πολιτεία ορίζει επίσης, τους κανόνες ίδρυσης και λειτουργίας του, τον απαραίτητο εξοπλισμό, τα προϊόντα που υποχρεωτικά πρέπει να έχετε σε απόθεμα, τον τρόπο που θα προβάλλεται ή δεν προβάλλεται  το φαρμακείο σας στο αγοραστικό κοινό,  καθώς και τους κανόνες αποπληρωμής των υποχρεώσεων του ΕΟΠΥΥ για τα προϊόντα που διαθέτει στους ασφαλισμένους. Αυτό που δεν ορίζει η πολιτεία είναι ο αριθμός των πελατών που πρέπει να έχει το φαρμακείο σας ώστε να διατηρείται βιώσιμο. Αυτό αποτελεί δική σας ευθύνη. Αν μπορείτε να αποκτήσετε και να διατηρήσετε ένα αριθμό πελατών ικανό να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του έχει καλώς. Αν όχι, θα οδηγηθείτε στην έξοδο από την αγορά.

Βεβαίως, το ίδιο ισχύει και για τα άλλα φαρμακεία που λειτουργούν στην ίδια περιοχή με το δικό σας. Όμως, ο πληθυσμός κάθε περιοχής είναι συγκεκριμένος. Κατ’ αντιστοιχία συγκεκριμένος είναι και ο αριθμός των αγοραστών προϊόντων φαρμακείου. Συνεπώς, κάθε φορά που ένα φαρμακείο κερδίζει πελάτες κάποιο άλλο τους χάνει.  Άρα κάθε φαρμακείο πρέπει να αναπτύξει δικές του δυνάμεις που θα του επιτρέπουν να προσελκύει και να διατηρεί ένα αριθμό των πελατών που θα διασφαλίζει πρωτίστως τη βιωσιμότητα του και βεβαίως τη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη των εργασιών του.

Συνεπώς, πέρα από την υπεύθυνη προσφορά των πολύτιμων υπηρεσιών σας προς το κοινωνικό σύνολο η οποία είναι δεδομένη, το κύριο μέλημα σας πρέπει να είναι η προσέλκυση και διατήρηση πελατών. Αυτή μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση της εμπορικής λειτουργίας του φαρμακείου σας.

Το Μάρκετινγκ ως στοιχείο της εμπορικής λειτουργίας του φαρμακείου σας

Το μάρκετινγκ αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της εμπορικής λειτουργίας του φαρμακείου σας. Αποτελεί τον κύριο δίαυλο επικοινωνίας του με το αγοραστικό κοινό. Αποτελεί επίσης μηχανισμό προσέλκυσης πελατών στο φαρμακείο σας καθώς και αμυντικό μηχανισμό στις πιέσεις των άμεσων (άλλα φαρμακεία) ή έμμεσων ανταγωνιστών σας (Σ/Μ, καταστήματα καλλυντικών, διαδικτυακοί ή τηλεοπτικοί πωλητές κλπ.).

Υπό αυτό το πρίσμα, οι απόψεις που θέλουν το  μάρκετινγκ ως μη συμβατό, αν όχι ανήθικο, στη λειτουργία ενός φαρμακείου , εκφράζουν μια μυωπική αντίληψη για τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το μάρκετινγκ στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Οι απόψεις αυτές έχουν τις ρίζες τους κυρίως στην ελλιπή γνώση του σκοπού, της  σημασίας και των πεδίων εφαρμογής του.

Το μάρκετινγκ δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια ζωτική επιχειρηματική λειτουργία που αξιοποιεί όλες τις παραγωγικές δυνάμεις μιας επιχείρησης επιδιώκοντας με κάθε τρόπο τη μέγιστη ικανοποίηση των πελατών και μέσα απ’ αυτή, τη μεγιστοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της. Στην περίπτωση του φαρμακείου, η λειτουργία του μάρκετινγκ καθοδηγεί και συντονίζει όλες τις δραστηριότητες των εργαζομένων σε αυτό, ώστε να διασφαλίζεται με τον καλύτερο τρόπο η ικανοποίηση των ασθενών και λοιπών πελατών. Είναι προφανές δηλαδή ότι το μάρκετινγκ δεν αποβλέπει αναγκαστικά στην πώληση. Η πώληση όμως έρχεται ως αποτέλεσμα και φυσικό επακόλουθο του μάρκετινγκ. Αυτό σημαίνει ότι το μάρκετινγκ, μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό μοχλό που θα βοηθήσει σημαντικά στην ανόρθωση των πωλήσεων και των εσόδων του φαρμακείου σας.

Όλες τις γνώσεις και τις τεχνικές που χρειάζεται να γνωρίζετε για να τις εφαρμόσετε άμεσα στο φαρμακείο σας θα τις βρείτε συμπυκνωμένες και δοσμένες με εξαιρετικά εύληπτο τρόπο στο βιβλίο «ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ» που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Για παράδειγμα θα μάθετε:
  • Πώς να εδραιώσετε το φαρμακείο σας στη μνήμη των πελατών σας για να αποτελεί την πρώτη επιλογή για τις αγορές τους
  • Ποια στρατηγική θα επιλέξετε για να δημιουργήσετε ένα κερδοφόρο μείγμα προϊόντων
  • Πώς να προβάλετε το φαρμακείο σας για να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες
  • Πώς να κάνετε σωστό μερτσαντάϊζινγκ και αποτελεσματικές προωθητικές ενέργειες για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Μέσα από αυτό το «Βιβλίο – Οδηγό» θα μάθετε και άλλα πολλά που θα σας βοηθήσουν να χαράξετε μια νέα πετυχημένη πορεία εργασιών του φαρμακείου σας με υψηλότερες πωλήσεις και περισσότερα κέρδη.